To trzecie, poszerzone wydanie Zestawów zadań do edukacji wczesnoszkolnej autorstwa dr. Romana Gawrycha, pedagoga i prof. WSSE w Gdańsku. Na treść niniejszego wydania składają się przede wszystkim zadania sprawdzające i utrwalające wiedzę oraz doskonalące procesy poznawcze dzieci, a także ich umiejętności i cechy osobowościowe przydatne w procesie uczenia się. Zadania te autor charakteryzuje następująco: „Posiadają one różny stopień trudności i dotyczą dziewięciu zakresów edukacji: polonistycznej, matematycznej, ekologicznej, technicznej, plastycznej, muzycznej, motoryczno-zdrowotnej, religijnej i regionalnej. Zamieszczono je w 120 zestawach, wśród których największą grupę stanowią zadania z zakresu edukacji polonistycznej (30 zestawów), a najmniejszą (po 4 zestawy) zadania z zakresu edukacji plastycznej, muzycznej i motoryczno-zdrowotnej. Poszczególne zestawy mają formę sprawdzianów, które można wykorzystywać również do utrwalania nabywanej wiedzy i doskonalenia umiejętności uczniów oraz jako materiał, służący do kształtowania pożądanych społecznie postaw i właściwych cech osobowości. Kolejne zadania, choć pogrupowane są w określone zestawy tematyczne, zawierają treści o charakterze zintegrowanym, co ułatwia jednoczesne realizowanie różnych innych celów edukacji”.
Zestawy zadań do edukacji wczesnoszkolnej spotkały się z przychylnym przyjęciem specjalistów w zakresie edukacji wczesnoszkolnej. Tak pisze o nich w swojej recenzji dr hab. Agata Popławska, prof. UP w Krakowie: „Zaprezentowane w recenzowanej publikacji zadania są ciekawe, urozmaicone, zróżnicowane pod względem stopnia trudności i trafnie dobrane z uwzględnieniem etapu rozwoju dzieci oraz wymagań programowych. Ich koncept, atrakcyjna forma i bardzo bogata, wieloraka treść umożliwi dzieciom zdobywanie kompetencji językowych, matematycznych, ekologicznych, technicznych, kulturowych, zdrowotnych, społecznych, a nauczycielom sprawdzenie stanu wiedzy i umiejętności oraz postaw uczniów. Zestawy zadań do edukacji wczesnoszkolnej mogą być też wsparciem w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym z uczniem zdolnym”.
Roman Gawrych, dr nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Specjalizuje się w organizacji i zarządzaniu w oświacie oraz problematyce edukacji wczesnoszkolnej i terapii pedagogicznej. Jest absolwentem Podyplomowego Studium Zarządzania i Marketingu w Oświacie oraz studiów podyplomowych w zakresie menażer badań naukowych i prac rozwojowych. Studia magisterskie ukończył w zakresie pedagogiki specjalnej. Jako nauczyciel pracował na wszystkich etapach edukacji, a także w charakterze konsultanta w placówkach doskonalenia nauczycieli. Od roku 2000 był nauczycielem akademickim różnych uczelni. Obecnie pełni funkcję Rektora Wyższej Szkoły Społeczno-Ekonomicznej w Gdańsku. Od 2001 r. jest także ekspertem wchodzącym w skład komisji egzaminacyjnych i kwalifikacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, wpisanym na listę przez Ministra Edukacji Narodowej. Jest autorem ponad siedemdziesięciu opracowań z zakresu różnych zagadnień współczesnej edukacji, wśród których są między innymi autorskie programy realizowane w różnych placówkach edukacyjnych.