Ze spisem treści książki można zapoznać się po kliknięciu w poniższy link:
Spis treści_Administracja i zarządzanie we współczesnej organizacji
Pełny tytuł książki to Administracja i zarządzanie we współczesnej organizacji. Wybrane zagadnienia w opracowaniu absolwentów studiów podyplomowych Executive Master of Business Administration (MBA) organizowanych przez Wyższą Szkołę Społeczno-Ekonomiczną w Gdańsku. Autorami poszczególnych artykułów w książce są, jak wskazuje tytuł, słuchacze studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Społeczno-Ekonomicznej.
We wstępie do publikacji, autorstwa dr. Romana Gawrycha, rektora WSSE, czytamy: „Przygotowane przez słuchaczy opracowania poszczególnych tematów stanowią główną część niniejszej publikacji. Głównym jej celem było wzbudzenie zainteresowania poruszaną w niej tematyką, w kontekście podjęcia dalszych studiów w ramach szeroko pojętego kształcenia ustawicznego. Treści przygotowane przez słuchaczy zostały pogrupowane stosownie do podjętej tematyki i zamieszczone w pięciu różnych rozdziałach:
Rozdział I. Organizacja i zarządzanie: wczoraj – dziś – jutro
Rozdział II. Wybrane problemy związane z przywództwem jako skutecznym wywieranie wpływu na ludzi
Rozdział III. Przykłady działań marketingowych zwiększających efektywność zarządzania
Rozdział IV. Kompetencje personalne a rozwój organizacji
Rozdział V. Wybrane aspekty prawne dotyczące prawa i odpowiedzialności w funkcjonowaniu współczesnych organizacji, firm i przedsiębiorstw
Treści poszczególnych opracowań zamieszczone w kolejnych rozdziałach, jak już podano wcześniej, studenci przygotowali samodzielnie, konsultując z osobami odpowiedzialnymi za organizację studiów. Mieli oni dużą dowolność, co do sposobu prezentacji podjętego zagadnienia, zarówno od strony merytorycznej, jak i technicznej, np. w zakresie wykorzystania literatury, czy aktów prawnych. Podobnie było w przypadku prezentacji wybranych przez słuchaczy pojęć i terminów związanych z tematyką studiów. Łącznie w publikacji zamieszczono sto dwadzieścia opisów takich zagadnień, które dotyczyły wszystkich bloków kształcenia. Słuchacze prezentując poszczególne pojęcia, najczęściej korzystali z takich publikacji, jak: Zarządzanie w XXI wieku Peter F. Drucker, Marketing Philip Kotler, Kierowanie James A. F. Stoner, Marketing od A do Z Tim Ambler, Podstawy zarządzania organizacjami Ricki W. Griffin, Encyklopedia zarządzania Józef Penc.
Na całość opracowania składa się także zakończenie, w którym zawarto między innymi treści podsumowujące organizację studiów i kierunki pożądanych działań w tym zakresie, by ich organizacja, w jak największym stopniu spełniała oczekiwania przyszłych studentów”.